Loading...

Yapay zekânın asla bir öğretmenin yerini almayacağını, ama etkin öğrenme için eğitimde önemli bir araç olacağını vurgulayan Prof. Dr. Güray Erkol ile yapay zekânın eğitime nasıl dâhil edildiğinden öğrencilerin kazanması gereken becerilere eğitimdeki gelişmeleri konuştuk.

Yeni teknolojilerin yarattığı değişimin hayatın tüm alanlarını etkisi altına alacağını söyleyen teorik fizikçi ve SEV Genel Müdürü Prof. Dr. Güray Erkol, “Öğrencilerimize okullarda bugün kazandırmamız gereken beceriler, ortaya çıkacak yeni mesleklere ve işlere bir hazırlık olmalı. Onları, mesleklerde yaşanacak değişime uyum sağlamaları için, hatta bu değişime yön vermelerini sağlayacak becerilerle donatabilmeliyiz” diyor.

Hayatın her alanında değişimden konuşuyoruz. Bugünlerde çocukları ve gençleri geleceğe hazırlamak belki de her zamankinden daha acil görünüyor. İçinde yaşadığımız bu yılları siz nasıl değerlendiriyorsunuz, dünyaya neler oluyor?
Son 20 yıldır bilgi ve iletişim dünyası kaynaklı büyük bir ivmelenmenin içerisindeyiz. Teknoloji alanındaki gelişmeler birçok mesleği ortadan kaldırıyor, bazılarını dönüştürüyor, yeni meslekleri ortaya çıkarıyor. Bundan 50 yıl önce birçok insan belirli bir meslek veya işte başlayıp emekli oluyordu. Hatta aynı işyerinde başlayıp emekli olanlar bile azımsanacak gibi değildi. Bugün, birçok öngörüye göre ilkokula başlayan çocukların üçte ikisi gelecekteki iş yaşamlarında henüz adı konulmayan mesleklerde çalışacaklar. Belki yaşamları boyunca birkaç meslek değiştirecekler, hatta bağımsız çalışanlar olarak aynı anda farklı şirketler için çalışacaklar. Yani 20 yıl sonrasından bahsedersek yeni teknolojilerin yarattığı değişim neredeyse tüm alanları etkisi altına alacak. Meslekler ve yapılan işler, iş yapış şekillerimiz bu değişimlerden büyük oranda etkilenecek. Yapay zekâ, makine öğrenmesi, nesnelerin interneti, artırılmış gerçeklik ve metaverse, blokzincir, robotik ve otonom sürüş gibi yeniliklerin yanı sıra, bu gelişmelerin genetik, enerji kaynakları, ulaştırma, malzeme bilimi, kentler, hatta uzay bilimleri gibi alanlarda önemli gelişmelere yol açtığını ve açacağını söyleyebiliriz. Örneğin veri bilimi (data science) ve onun alt alanları, bugün akademik dünyanın bile araştırma ve çalışma yöntemlerini değiştiriyor. Birçok bilim insanı kendi alanlarıyla ilgili olarak ayrıca veri analizi yöntemlerine, makine öğrenmesine, algoritmik bakış açısına hâkim olmak durumunda. İş dünyası yine birçok alanda öncü olmaya devam ediyor. Üretimde robot kullanımından uzaktan çalışmaya, yapay zekâların müşteri temsilcisi olabildiği bugünden metaverse denilen artırılmış gerçeklik ortamlarında istihdam sağlanacağı yakın geleceğe birçok değişim yaşanıyor. Tıp ve genetik alanlarında yapay zekâ destekli teşhis ve tedaviler konusunda büyük gelişmelere tanık oluyoruz. Görüntü tanımayı öğrenen yapay zekâlar kanser teşhisinde doktorları geride bırakırken, robotik cerrahi konusunda ilk örnekler test ediliyor ve her geçen gün ilerleme kaydediliyor. Bugün genlerimiz üzerinde düzenleme yapabilecek tekniklere sahibiz. Hastalıklar dışında insanlar üzerinde kullanımı etik bulunmasa da insanlığın artan gıda ihtiyacı karşısında tarım alanında inovasyona kapı aralıyor. Yaşadığımız iklim krizi yeni ve doğa dostu enerji kaynaklarının gelişmesini zorunlu kılıyor. Hidrojenden füzyona kadar birçok araştırma yapılıyor. Bu alanda yenilikçi fikirlere ve keşiflere ihtiyaç büyük. Elektrikli ve otonom sürüşe sahip araçlar yaygınlaşıyor. Belki de bundan 10 yıl önce hayal olan sivil uzay yolculuğu için ilk denemeler başarıyla yapıldı ve maliyetlerin düşürülmesi konusunda çalışmalar hızla devam ediyor. Örnekleri çoğaltmak mümkün. Zaten var olan değişime pandeminin önemli bir ivme kazandırdığı ve bazı bariyerleri yıktığı bir gerçek. Belki daha önce uygulanması yıllar alacak, belki hiç denenmeyecek teknikler, teknolojiler ve yöntemler deneniyor, uygulama alanı buluyor.

 

Bugün birçok alanda birden yaşanan değişim ve gelişmelerle birlikte, pandemi okulları ve eğitim hayatını nasıl etkiledi? Okullarda neler yaşanıyor, pandemiyi unutup ‘normale’ dönecek miyiz?
Öncelikle artık okulları öğrencilere sadece akademik bilginin aktırıldığı yerler olarak nitelendirmek doğru değil. Bugün ABD’de 10 mezundan 6’sı diplomasını almadığı, farklı bir alanda iş yapıyor. Yani alan bilgisinin yanı sıra farklı konularda beceri ve yetkinlikler kazanmak öne çıkıyor. Bir nesil önce öğretmenlerimiz, öğrettikleri bilginin bir nesil boyu, belki ömür boyu devam edeceğini düşünürlerdi. Öğretmenler, sınıflarda anlatılmayan bilgilerin öğrenilmeyeceğini düşünerek, derslerde gereğinden fazla bilgi yüklemesi yapmaya başvuruyordu. Oysa yeni neslin çocukları teknolojinin sağladıklarıyla bilgiye her an her yerde ulaşabiliyor, bilgiyi sınıf dışında alarak özümsüyor. Bu sebeplerle sürekli gelişen ve dönüşen bir ortamda bizler de öğrenmeyi sürekli hale getirmeli, öğrenmeyi öğrenmeli ve öğrencilerimize en kaliteli ortamları sunmak için çalışmalıyız. 21. yüzyılın yetkin insanlarını yetiştirirken, onların yalnızca akademik başarıya ulaşmaları için ihtiyaçları olan bilgi ve birikimi sağlamak yeterli değil. Bugün okullarımızda öğrencilerimizi hızla değişen ekonomik ve sosyal koşullara karşı, gelecek ne kadar belirsiz olursa olsun, öğrenmeyi sürekli hale getirerek toplumu ve dünyayı ilgilendiren konulara duyarlı, bireysel ve toplumsal sorumluluklarının farkında olan bireyler olarak yetiştirmeye odaklanıyoruz. Elbette ki, tüm bunların temelinde eğitim sektöründe 150 yılı aşkın deneyime sahip kurumlarımızın, verdiği eğitimin kalitesini nesiller boyu sürdürülebilir kılmayı hedefleyerek, birlikte öğrenen ve öğrenmeyi öğrenen bir geleneğe sahip olması büyük bir önem taşıyor. Bu misyonun en önemli parçası olan öğretmenlerimiz de aynı değerler ile kendilerini sürekli geliştiriyorlar. Öğretmenlerimiz hayat boyu öğrenme ve öğretmeye olan tutkularıyla teknoloji ve dijitalleşmenin durmaksızın ilerlediği bu dönemde öğrencilerimize yenilikçi öğrenme ortamları yaratmak için var gücüyle çalışıyor. Pandemi öncesi teknolojideki gelişmeler sonucu dijitalleşen dünya halihazırda eğitimin geleceğini değiştirmeye, bilgiye ulaşımın kolaylaşması sonucu sınıfların dışına taşınmaya başlamıştı. Aslında okullar, bu değişimin yaşanmaya başladığını ilk elden hisseden yerler diyebiliriz. Biz de bu bilinçle geleceği şekillendirecek bireyler yetiştirmeye tam da bugün okullarımızda başlamamız gerektiğine inanıyoruz. Eğitim kurumları pandemiyle birlikte yakalanan bu inovasyon ivmesini öğrencilere bugünün ve geleceğin yetkinliklerini kazandırmak adına yenilikçi öğrenme ortamları yaratmak için bir fırsat olarak değerlendirmelidir.

Peki öğrencilerin kazanması gereken ve gelecekte öne çıkacak beceriler ve yetkinlikler neler olacak?

Dünya Ekonomik Forumu, iki yılda bir Geleceğin İşleri (The Future of Jobs) adıyla bir rapor yayınlıyor. Son olarak 2020’de yayınlanan raporda 2025 yılında öne çıkacak 15 beceri sıralanıyor. Analitik düşünme, yenilikçi olabilme ve aktif öğrenme dediğimiz kendi kendine öğrenme becerileri ilk sıralara yerleşmiş durumda. Karmaşık problemleri çözebilme, eleştirel düşünce, yaratıcılık, dayanıklılık, fikir oluşturabilme öne çıkıyor… Bunlar, anaokulundan başlayarak çocuklara edindirilmesi gereken beceriler. Peki neden bu beceriler öne çıkıyor? Çünkü yapay zekânın, makine öğrenmesinin veya otomasyonun bu becerileri yerine getirmesi çok zor, belki de imkânsız. Yapay zekâ ve otomasyon kavramlarını iyi anlamamız gerekiyor. Yapay zekâ 70 yıldır insanlığın gündeminde, ancak bugün bu kadar önem kazanması yapay sinir ağları modeline dayalı algoritmaların büyük veri ile bir araya gelmesiyle mümkün hale gelen “derin öğrenme” sayesinde oldu. Yani elinizde standart hale getirilmiş bir iş süreci ve bu işle ilgili yeterince kayıtlı veri varsa, derin öğrenme algoritmaları bu işi insanlar kadar doğru yapabiliyorlar. Endüstrideki robotlaşma uzun süredir devam ediyordu zaten. Şimdi “derin öğrenmeye” dayalı yapay zekâlar, hizmetler alanındaki birçok insan işini devralacak seviyeye geliyor. Önümüzdeki asıl değişim burada. Fabrikalardan sonra ofislerdeki işlerde de bir değişim oluyor. Veri girişine dayalı, belirli süreçlere sahip birçok iş ve meslek risk altında. Ancak her yerde robotların ve yapay zekâların insanların işini alacağını düşünmek de doğru olmaz. Buharlı makinelerin yol açtığı endüstri devrimi sonrası da insanların işsiz kalacağına inanılıyordu. Ama kaybedilen işlerden çok daha fazlası yaratıldı, ki dünya nüfusu bu arada ikiye, üçe katlandı. Öğrencilerimize okullarda kazandırmamız gereken beceriler, ortaya çıkacak yeni mesleklere ve işlere bir hazırlık olmalı. Onları var olan mesleklerde yaşanacak değişime uyum sağlamaları için, hatta bu değişime yön vermelerini sağlayacak becerilerle donatabilmeliyiz.

Yukarıda bahsettiğimiz beceri ve yetkinlikler okulda nasıl kazanılabilir, neler yapılmalı? SEV Okullarında bu çerçevede neler yapılıyor?

Başta değişimden korkmadan onu kucaklayarak başlayabiliriz. SEV olarak yalnızca değişime ayak uyduran değil, eğitimin geleceğini belirleyen bir kurum olmak için çalışıyoruz. Pandemiyle birlikte sınıf eğitiminin, yenilikçi eğitim ortamlarının ve eğitimcilerin değeri eskisinden daha çok öne çıktı. Vakfımızda ve okullarımızda geliştirilen bütünsel eğitime yönelik eğitim programlarımız sayesinde öğrencilerimize multidisipliner bir ortamda geleceğin yetkinliklerini henüz anaokulu sıralarındayken vermeye başlıyor, bu yetkinlikleri çocuklarımızın doğası haline getirmeyi amaçlıyoruz. SEV olarak, 2019 yılının sonlarında başlayarak tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin eğitim endüstrisini dönüştüren etkisini bir fırsat olarak değerlendirdik. Pandemi öncesine dayanan uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmalarımız sonucunda dünyanın önde gelen üniversiteleri tarafından kullanılan Blackboard’un okullarımıza entegrasyonunu sağlayarak ilk defa K-12 seviyesinde kullanıma açtık. Eğitimde sürdürülebilirliği sağlamak misyonuyla ve bir öğrenen organizasyon olma vizyonumuzla geleceğin öğrenme ekosistemini güçlü eğitim kadromuzla birlikte inşa ediyoruz. Bu ekosistem kapsamında öğrencilerimize sunduğumuz ConnectED platformuyla zamandan ve mekândan bağımsız yenilikçi eğitim alanları yaratıyoruz. Tüm okullarımızda eğitim yaklaşımımızı alışılmışın ötesinde, müfredat dışı yenilikçi yaklaşımlarla sürekli geliştiriyor, sınırları ortadan kaldırmak için çalışıyoruz. 21. yüzyılın yetkin insanlarını yetiştirirken, onları yalnızca akademik olarak değil, sosyo-kültürel olarak da zengin bireyler olarak yetiştirmek gerekiyor. Bu sebeple, modern ve evrensel eğitim anlayışımızı; öğrenmeyi öğrenen, toplumu ve dünyayı ilgilendiren konulara duyarlı, bireysel ve toplumsal farkındalık üzerine kuruyoruz. Bu anlamda öğrencilerimizi akademik başarının yanı sıra sosyal ve fiziksel gelişimlerini destekleyecek bütünsel eğitime yönelik programlar uyguluyoruz. Bunlardan bazıları; WISE (Well being in school excellence), ana dilde okuryazarlık, anlamaya dayalı tasarım ve farklılaştırılmış öğretim (SAIL), yapay zekâ ve veri bilimi ve disiplinlerarası öğrenme programlarıdır. Vakfımızın Eğitim Geliştirme Departmanı tarafından yürütülen öncü çalışmalar hem okullarımızda hem de tüm paydaşlarımıza destek olarak Türkiye’de nitelikli eğitimin sürdürülebilir olmasına katkı sağlıyor. Tüm paydaşlarımızla birlikte ortak amacımız, toplumumuzun geleceği gençlerimiz için eğitim kalitemizi en yüksek seviyeye çıkarmak, onları geleceğin dünyasına hazırlamak. Biz de bu hedef doğrultusunda var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Gençleri geleceğe hazırlamak denilince öğretmenlik gelecekte de en kritik meslek olmayı sürdürecek mi? Öğretmenler bugün ne yapmalı, nasıl hazırlanmalılar?
Öğretmenlik geçmişte olduğu gibi bugün ve gelecekte de en önemli mesleklerden biri olmaya devam edecek ve hiç yok olmayacak. Araştırmalar ve öngörüler de bunu destekliyor. Pandemiyle birlikte zorunlu olarak dijitalleşen eğitimin doğru bir şekilde ve kesintisiz devamını sağlayan en büyük taşıyıcı kolonlar öğretmenlerimiz oldu. SEV Okullarında yetiştirdiğimiz bireylerin, gerektiğinde inisiyatif alan, iş birliğine açık, esnek ve çevik, uyumlu, liderlik vasıflarına sahip, yenilikçi ve yaratıcı bireyler olmalarını hedefliyoruz. Bu misyonun en önemli gerçekleştiricisi ise şüphesiz ki yine öğretmenlerimizdir. Öğretmenlerimiz hayat boyu öğrenme ve öğretmeye olan tutkularıyla teknoloji ve dijitalleşmenin durmaksızın ilerlediği bu dönemde öğrencilerimize yenilikçi öğrenme ortamları yaratmak için kendilerini geliştiriyor, öğreniyor ve var güçleriyle çalışıyorlar. SEV olarak sürekli ve birlikte öğrenen kurum olma vizyonumuzla bu kültürü gelecek nesillere aktarabilmek amacıyla kurulan SEV Akademi, pandemi sonrasında yeniden yapılandırılarak öğretmenlerimizi desteklemek amacıyla daha geniş kapsamda faaliyet gösteriyor. 2020-2021 döneminde öğretmen başına 20 saat olmak üzere toplamda yaklaşık 13 bin saat çevrim içi eğitimi SEV Akademi aracılığıyla öğretmenlerimize sunduk. Öğretmenlerimizin yüzde 70’ten fazlasının birden fazla SEV Akademi programına katılması, değişen dünyada sınıfların dışına taşınan eğitimin kalitesini yükseltme ve sürdürülebilir kılma çabalarının en açık göstergesidir. Okullarımızda sürekli öğrenmeyi hedef edinen geleceğin liderlerini yetiştirirken, öğretmenlerimizin öğrenme ve inovatif öğretme alanları yaratma istekleri perçinlendi. Öğrencilerimizi geleceğe hazırlarken öğretmenlerimizi de bu yolda onlara kılavuzluk edecek yetilere kavuşturmak ve onları desteklemek için SEV Akademi programlarını geliştirmeye devam ediyoruz.

Birçok meslek için başta yapay zekâ bir tehdit olarak görülüyor. Öğretmenlik mesleği için bir tehdit var mı sizce?

Birçok araştırma ve öngörüde yapay zekânın eğitime yaptığı katkıların çok önemli boyutlarda olduğu ifade ediliyor. Bundan dolayı çocuklarımız yapay zekâ ile ne kadar erken tanıştırılırsa eğitimin kalitesinin de o düzeyde artacağına inanıyoruz. Bu sebeple SEV olarak Yapay Zekâ ve Veri Bilimi konusunda okullarımıza özgü bir program hazırlamak için uluslararası literatür incelendi ve tüm K-8 okullarımızda uygulanmak üzere disiplinler arası bir program geliştirildi.Bu program; yapay zekâ, makine öğrenmesi, derin öğrenme, yapay sinir ağları, etik, veri bilimi, veri analitiği, geleceğin meslekleri gibi alt öğrenme alanlarını kapsıyor. Sınıflarda yapay zekâ uygulamaları konusunda rehberlik edecek olan öğretmenlerimizin de bu konuda eğitilmesi önem arz ediyor ve SEV Akademi’de özel programlar geliştiriyoruz. Yapay zekâ aslında eğitim için bir tehdit olarak değil, teknolojinin bize sunduğu önemli bir araç olarak görülmeli. Gelecekte yapay zekâ sayesinde kişiye özel çözümler sunabiliriz. Öğrencilerin eksikliklerinin saptamasında ve kişiselleştirilmiş bir eğitim yaklaşımı sunmada yararlı etkilerini göreceğiz. SEV Okullarında, bugün uyguladığımız ‘5 Temel Bütünsel Yaklaşım’ eğitim programımızla, yapay zekâyı bu alanlara entegre edebilmek için ön çalışmalar yapılıyor. Örneğin anlamaya dayalı tasarım modeli ve farklılaştırılmış eğitim programımız K-8 düzeyinde uygulanıyor. Bu program, öğrencilerin öğrenme stiline göre farklılaşmayı da beraberinde getirmekte; içerik, süreç veya istenilen ürün farklılaştırılmaktadır. Yapay zekâ sayesinde bu süreci hızlandırabilir, öğrencilerimizin öğrenme verimini artırarak faydalı geri bildirimlerle onlara destek olabiliriz. Yapay zekânın gelecekte bizlere kazandıracağı en büyük şey zamandır. Bugün hızlı tüketim çağında adeta zamanla yarışıyoruz. Bugün okullarımızda öğrencilerimize etkin zaman yönetiminin önemini anlatıyor, bu yetilerini geliştirebilmeleri için onlara yol göstermeye çalışıyoruz. Yapay zekâ da zamandan tasarruf etme tarafında bizlere ve öğretmenlerimize ciddi avantajlar sağlayacaktır. Öğrencilerin öğrenme alışkanlıklarının analizinde yapay zekânın desteğinin büyük olacağına inanıyorum. Akıllı sınıfların oluşturulmasıyla öğrenci ve öğretmen etkileşimin sensörler aracılığıyla anlık olarak izlenmesi, öğrencilerin derse olan motivasyonlarının anlık olarak takip edilebilmesi, kuşkusuz başarıyı arttıracaktır. Ayrıca sınavların puanlanması gibi oldukça zaman alan konular yapay zekâlar tarafından kolaylıkla yapılabilir, bu da öğretmenlerimize öğretmeyi geliştirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelerini sağlayacaktır. Matbaanın keşfiyle ders kitaplarının herkes tarafından ulaşılabilir olmasının eğitimdeki ve medeniyetimizdeki rolünü düşünürsek, bugün bilgiye ulaşmak ve eğitim için yeni imkânlar sunan yapay zekânın okullarda kullanımıyla neler yapabileceğimizi düşünmeliyiz. Öğretmenlerimizin de yapay zekâ ve teknolojileri kullanarak, öğretmek aşkıyla yepyeni ve etkili yollar keşfetmenin heyecanı içinde olduklarına inanıyorum. Yapay zekâ asla bir öğretmenin yerini almayacak ama etkin öğrenme için önemli bir araç olacak.

Uzun süre kuantum fiziği alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalıştınız. Yapay zekâ teknikleri ve kuantum hesaplama gibi konular evrenin yapısını daha iyi anlamamızda fark yaratabilir mi?

Atom altı parçacıklardan galaksilere kadar evreni anlayabilmek, artan deneysel olanakların da sayesinde kuramlarımızı gözlem ile doğrulayabilmek için çoklukla veri analizi yoluna başvuruyoruz. Doğrudan gözlemleyemediğimiz olayları simülasyonlar aracılığıyla çözmeye ve anlamaya çalışıyoruz. Makine öğrenmesi yöntemleri veri analizlerinde sıkça uygulanmaya başladı. Çoğu zaman büyük verinin analizini içeren bu tür araştırmalarda yapay zekâ uygulamaları ile sonuca daha hızlı ve doğru ulaşmak mümkün oluyor. Yapay zekâ belki öğreniyor ama yaşama, insana, evrene ve her şeye anlamı yine biz katıyoruz. Gelecek de sadece insanla anlamlı.

Güncel Haberler
Faruk Bozbey (TAO’61- TAC’64) Talas’tan Tarsus’a TAC’li Bozbey’ler 04 Haziran 2022
TAC İsimlendirme TAC öğretmenlerini hep hatırlayacak! 02 Haziran 2022
Semiha Malatyalıoğlu Bir geleneğin mimarı 01 Haziran 2022
Sema Güler 31 Mayıs 2022
Prof.Dr.Güray Erkol “Gelecek de sadece insanla anlamlı” 30 Mayıs 2022
Nesteren Kesen Nalbantoğlu 29 Mayıs 2022
Galia Hasid Morhayim (UAA’96) “Anahtar Kelimemiz: İLİŞKİ” 27 Mayıs 2022
Happy Vernal Equinox! İlkbahar Kutlu Olsun! 1966 yılında ABD’den Tarsus’a öğretmen olarak gelen John F. Snyder, o yıllarda TAC’de okuyanlar için öğrencileriyle ilişkileri ve masaya bağdaş kurup anlattığı dersleriyle efsaneleşen öğretmenlerden biri. 27 Mayıs 2022
SAC’nin yeni Okul Müdürü: Dr. Akın Metli SEV Amerikan Kolejinin (SAC) yeni Müdürü, eğitim alanında tecrübeli, akademik çalışmaları bulunan Dr. Akın Metli oldu. 26 Mayıs 2022
Prof. Dr. M. Tamer Özsu (TAO'66 / TAC’70) Talas’ın taş merdivenlerinden veri biliminin temel taşlarına... 24 Mayıs 2022
Zeynep Oğuz (UAA’16) BBC’nin in-house ajansı BBC Creative’de kreatif yönetmen olan Zeynep Oğuz, reklamcılığın yanı sıra uzun ve kısa metrajlı film alanında rüştünü çoktan ispatladı. Genç yaşına rağmen birçok ödül aldı ve son olarak Promax 2021’de “Best Newcomer” dalında Silver ödülünü kazandı. 23 Mayıs 2022
Raşel Rakella Asal (ACI’69) Raşel Rakella Asal, çeşitli yayın organlarında çıkan yazılarından derleyerek oluşturduğu “Çılgın Bir Devinimdir Yaşamak” adlı kitabında, eserleriyle dünyayı tekrar ve tekrar dönüştüren isimleri mercek altına alıyor. 22 Mayıs 2022
Pınar Coşkuner Genç (UAA’89) Eserlerinde özlem ve aidiyet gibi kavramlarının yanı sıra toplumsal ve bireysel hafızaya odaklanan Eda Soylu, geçen yılın son aylarında yeni bir sergiyle çıktı sanatseverlerin karşısına: “Yetişkinler İçin Oyun Blokları”. 21 Mayıs 2022
Çitim Dontlu Oğuz (ACI’82) Mezunu olduğu İzmir Amerikan Kolejinde Okul Doktoru olarak görev yapan Çitim Dontlu Oğuz, Connect için kaleme aldığı yazıda, hayatındaki tüm önemli kararlarda ACI’ın etkisi olduğunu belirtiyor. 20 Mayıs 2022
Mezun Kitaplığı 2 Her ne kadar geniş kitleler kendisini çevirdiği kitaplarla tanısa da o aynı zamanda tiyatro eleştirmeni, yazar, eğitmen, gazeteci, sahne ve kostüm tasarımcısı… Üstelik, yaptığı her işte, “İki karpuz bir koltuğa sığmaz” atasözünü boşa düşürecek kadar başarılı. Birçok yabancı yazarın kitaplarının keyifle okunmasında onun katkısı büyük. 19 Mayıs 2022
İzmir’de doğup büyüyen, kentin bütün kültürel değerlerinin nesilden nesle aktarılabilmesi için çaba sarf eden ve çevresi tarafından “İzmir âşığı” olarak bilinen Sara Pardo, görmek isteyen gözler için bu kentte çok şey olduğuna inanıyor. 18 Mayıs 2022
Kısalar Eserlerinde özlem ve aidiyet gibi kavramlarının yanı sıra toplumsal ve bireysel hafızaya odaklanan Eda Soylu, geçen yılın son aylarında yeni bir sergiyle çıktı sanatseverlerin karşısına: “Yetişkinler İçin Oyun Blokları”. 18 Mayıs 2022
Beyza Boyacıoğlu (UAA’05) Akıllı telefonlar için tasarlanan ve kitle fonlaması desteğiyle hayata geçirilen “ZEKIMURENHATTI.COM”UN yaratıcısı Beyza Boyacıoğlu, bu sıra dışı interaktif web belgeselini dijital bir sanat eseri olarak görüyor. 17 Mayıs 2022
SEV’de yeni Yönetim Kurulu bayrağı devraldı Sağlık ve Eğitim Vakfının (SEV) yeni Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu üyeleri, 11 Aralık 2021 tarihinde gerçekleşen SEV Olağan Mütevelli Heyeti Toplantısında belirlendi ve bayrağı devralarak göreve başladı. SEV Mütevelli Heyeti tarafından üç yılda bir yapılan seçimle belirlenen Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Amerikan Koleji mezunu olan ve gönüllü olarak hizmet veren isimlerden oluşuyor. 13 Mayıs 2022
SEV Hizmet Plaketi töreni Uzun süredir SEV Yönetim Kurulunda gönüllü olarak çalışan, bazıları yeni dönemde de göreve devam edecek Yönetim Kurulu üyelerine, SEV Mütevelli Heyeti Başkanı Mehmet Yaltır, yeni SEV Yönetim Kurulu Başkanı Piraye Erdem, SEV Genel Müdürü Prof. Dr. Güray Erkol'un katıldığı etkinlikle SEV Hizmet Plaketleri verildi. 12 Mayıs 2022
Nefise Bazoğlu (UAA’67) Dönüyorsa bu dünya hâlâ, eşitsizlikleri, yoksulluğu, yoksunluğu gidermek isteyenlerin çabalarıyla dönüyor. Nefise Bazoğlu da hayatının önemli bölümünü, yerkürenin herkes için daha yaşanılabilir bir yer olması için gayret göstermiş bir isim. 12 Mayıs 2022
Mustafa Doğaç Başkafa (ACI’21) İzmir Amerikan Koleji 1997 mezunlarının 2015’te genç yaşta kaybettikleri sınıf arkadaşları Sadık Emre Çaputçu anısına başlattıkları SEV okullarındaki ilk mezun sınıfı bursunu alan Mustafa Doğaç Başkafa, 2021’de mezun oldu ve İtalya’da, Bologna Üniversitesinde eğitimine devam ediyor. 11 Mayıs 2022
Gözde Bulgurcu (UAA’09) İzmir Amerikan Kolejinde “Sınıf Bursları”nın kurumsal bir nitelik kazanmasında emeği geçenler arasında bulunan Esma Akkuş ve Burak Kale, başarılı ve yetenekli çocukların eğitimine katkı sağlayarak iyi bir geleceğe doğru ilerlemesinde rol üstlenmenin önemini anlatıyor. 10 Mayıs 2022
Elif Özkul Gökmen (TAC’91) Üsküdar Amerikan Lisesi, İzmir, Tarsus ve SEV Amerikan Kolejleri, SEV İlköğretim Kurumları ve Redhouse Kidz’in bağlı olduğu SEV, tüm dünyanın olağanüstü bir dönemden geçtiği koronavirüs pandemisinde kutlanacak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda, bir proje hayata geçirdi. 08 Mayıs 2022
Oya Karabekir (UAA’68) ve Zeynep Karabekir (UAA’01) Zeynep Karabekir, kendisi gibi Üsküdar Amerikan Lisesi mezunu olan annesi Oya Kılıç Karabekir ile birlikte online iç tasarım şirketi Tasarlayolla ile yurt içi ve yurt dışından kendilerine başvuran kişilere danışmanlık hizmeti veriyor. 07 Mayıs 2022
Mine Dedekoca (UAA’99) Kendini, “uzaktan çalışma kültürü küratörü” olarak tanımlayan, Türkiye’nin ilk uzaktan çalışma uzmanlarından, aynı anda iki girişiminde ve ABD’li bir şirkete uzaktan çalışan Mine Dedekoca ezberinizi bozabilir. Pandemiyle birlikte tüm dünyanın gündemine giren uzaktan ve esnek çalışmanın ana akım olarak iş hayatına hâkim olacağını savunuyor Mine Dedekoca... 06 Mayıs 2022
Esen Bulut (UAA’03) Dünyadaki iş yapış biçimlerindeki değişimi beş yıl önceden görerek yola çıkan Esen Bulut, kurduğu “Rimuut” adlı web servisleri aracılığıyla, serbest profesyonellerin kendi şirketlerini kurmalarına gerek kalmadan faturalama ve tahsilat işlemlerini uluslararası standartlarda kolayca gerçekleştirmelerine olanak sağlıyor. 05 Mayıs 2022
Esma Akkuş (ACI’97) - Burak Kale (ACI’97) İzmir Amerikan Kolejinde “Sınıf Bursları”nın kurumsal bir nitelik kazanmasında emeği geçenler arasında bulunan Esma Akkuş ve Burak Kale, başarılı ve yetenekli çocukların eğitimine katkı sağlayarak iyi bir geleceğe doğru ilerlemesinde rol üstlenmenin önemini anlatıyor. 05 Mayıs 2022
Cem Uygur Saraydar (TAC’89) Cem Uygur Saraydar, ABD’de General Motors’da Ar-Ge ve inovasyon yöneticisi. Ağa bağlı araçlar, bilgi tabanlı eğlence ve insan makine arayüzü alanlarında çalışıyor. Kablosuz iletişim alanında çok sayıda patenti bulunan Saraydar, ürettiği fikirlerle pozitif fark yaratmayı hayal ettiğini belirtiyor. 04 Mayıs 2022
Hüseyin Diriöz (TAC’73) Bugüne kadar birçok ülkede Türkiye dış politikasının bir temsilcisi olarak büyükelçilik yapan ve bir diplomat olarak uluslararası ilişkilerin hassas noktalarını çok iyi bilen Hüseyin Diriöz, birçok şeyin muğlak olduğu bu döneme ilişkin öngörülerini paylaşıyor. 15 Nisan 2022
A. İlter Turan (TAC’59) Bilgi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde Siyaset Bilimi Profesörü A. İlter Turan, Covid-19’dan önce var olan uluslararası sorunların pandemi sırasında hızlanarak devam ettiğini, salt koronavirüs salgınından kaynaklanan bir değişiklik gözlemlemediğini belirtiyor. Prof. Turan, geleceğe yönelik bugün yapılan bazı tahminlerin doğru olduğunu söylemenin iddialı olabileceğinin altını çiziyor. 14 Nisan 2022
50. Yılda, Bir Arada Sağlık ve Eğitim Vakfı, kuruluşunun 50’nci yılını renkli bir etkinlikle kutladı. 15 Eylül Cumartesi günü Koç Topluluğu Spor Kulübü’nde gerçekleşen etkinliğe, SEV Kurumları'ndan mezun olanlar, öğrenciler ve velilerle birlikte okulların eğitim ve yönetim kadrosu katıldı. Neşeli bir piknik havasında geçen gecede, her yaş için çeşitli sanatsal etkinlik ve spor karşılaşmalarına yer verildi. 13 Nisan 2022
Dünyayı Değiştiren Yıl: 1968 Dünyayı Değiştiren Yıl: 1968 12 Nisan 2022
130 Yıllık Coşku 130 yıllık coşku 11 Nisan 2022
Hazal Atay (TAC’09) Hazal Atay (TAC’09) 1923’ten günümüze Türkiye siyasetinde kadın 10 Nisan 2022
Anet Gomel (ACI’70) Anet Gomel (ACI’70) Emek verenler ödülü 10 Nisan 2022
Prof. Dr. Aslı Tolun (UAA’67) İzmir Amerikan Koleji öğrencimiz Deniz Bajin, yazdığı 4 ayrı makaleyle dünyanın en saygın üniversitelerinden olan Pomona College'a tam burslu erken kabul aldı. Öğrencimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 09 Nisan 2022
Yaşam Boyu Gazetecilik Başarı Ödülü Mete Akyol’a (TAC’55) basında imzalı ilk röportajının yayımlandığı 22 Ocak 1955’ten bu güne 60 yıl olması nedeniyle, Gazeteciler Cemiyeti tarafından Yaşam Boyu Gazetecilik Başarı Ödülü verildi. 08 Nisan 2022
Efe Çelebi (UAA’99) DentGroup Yönetim Kurulu Başkanı Efe Çelebi, Covid-19 pandemisinin yaşandığı ve insanların kliniklere gitmekten imtina ettiği süreçte, ağız ve diş sorunu yaşayanlar için kurdukları online danışma hattı ile 9 binden fazla hastanın derdine derman oldu. 08 Nisan 2022
Serdar Küçükoğlu (TAC’76) İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa-Kardiyoloji Enstitüsü; Kardiyoloji Anabilim Dalında görev yapan Prof. Dr. Serdar Küçükoğlu, geçmişte veba ve İspanyol gribi gibi salgınların olduğunu, bugün Covid-19’u yaşadığımızı, yarınsa başka salgınların olabileceğini söylüyor... 07 Nisan 2022
Arzu Denizbaşı (UAA’83) Tüm dünyayı saran Covid-19 pandemisini ve alınan önlemleri değerlendiren Marmara Üniversitesi Acil Tıp Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Arzu Denizbaşı, “eski günler” tanımının artık geride bırakılması gerektiğini, zira bundan sonra da bu tür salgınların insanlığı etkileyeceğini belirtiyor ve bu nedenle sağlığa daha fazla yatırım yapılması gerektiğinin altını çiziyor. 07 Nisan 2022
Gül Yurtsever Ergör (ACI’81) Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı ABD ve Epidemiyoloji Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Gül Yurtsever Ergör, hastaneler ve doktorlar ne kadar iyi ve donanımlı olursa olsunlar salgını önlemeye yetmeyeceğini, bulaşın önüne geçecek tedbirleri almanın şart olduğunu belirtiyor. 06 Nisan 2022
Enis Habib (UAA’15) Üsküdar Amerikan Lisesi mezunu Enis Habib, biyonik bacak alanında yaptığı çalışmalarla milyonlarca insanın yaşadığı bir soruna çözüm getirmeyi amaçlıyor. 05 Nisan 2022
Ece Eden (ACI’83) Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ece Eden, öğrencilerinden Mehmet Baysal ile birlikte geliştirdiği ve kendi adlarını taşıyan “Eden Baysal Dental Travma İndeksi” ile tüm dünya tarafından kabul edilen ve kullanılan bir çalışma gerçekleştirdi. 04 Nisan 2022
Gönül Özsoy Peker (ACI’69) Society for Neuroscience (SfN) tarafından sinirbilim eğitimine katkılarından dolayı ödüle layık görülen Gönül Ö. Peker, “Bugün bir eğitimci olarak değerlendirdiğimde, bizim zamanımızdaki ACI’ın, sunduğu seçmeli dersler ve farklı kulvarlarla, gerçek anlamda ‘kök hücre’ yetiştiren bir gelişim yuvası olduğu kanısındayım” diyor. 03 Nisan 2022
Milli implant ve milli kemik tozunun yaratıcısı Geliştirdiği diş implant teknolojileri ile Avrupa’nın en büyük implant fabrikalarından birini kurarak Eylül 2016’da faaliyete geçiren Dr. Talat Buğur, önümüzdeki yıl, dünyada sadece sayılı ülkenin üretebildiği kemik grefti’nin de (kemik tozu) Türkiye’de üretimine başlıyor. 02 Nisan 2022
UAA`nın Hayatımda Çok Önemli Bir Rolü Var UAA’nın hayatımda çok önemli bir rolü var 01 Nisan 2022
Ayşe Ülkü Ersin (UAA’57) Ayşe Ülkü Ersin, anlattıklarıyla bizleri 1950’lerin Üsküdar Amerikan Lisesinde kısa bir gezintiye çıkarıyor. Kâh yatılı olmanın kendisinde yarattığı duygulardan söz ediyor, kâh hayatını etkileyen öğretmenlerini anıyor. Kız okulu olduğu için erkek kılığına girerek sahneye çıkması da var değindikleri arasında, çok güzel “Rock’n Roll” yapmaları da. Başlığımıza da taşıdığımız sözleri ise UAA’nın onun hayatındaki yerini çok iyi tanımlıyor. 31 Mart 2022
Ayşe Hortaçsu Birsel (ACI’60) Kolejden mezun olur olmaz Amerika’da felsefe ve arkeoloji eğitimi alacaktı. Ancak hayat ona farklı bir senaryo hazırlamıştı. Evlendi, eşi büyükelçi ve ressam İsmet Birsel’in yurtdışı görevi nedeniyle arkeoloji eğitimini yarıda bırakmak zorunda kaldı. Dünyayı dolaştı. Ayşe Hortaçsu Birsel (ACI’60) ile duvarları eşinin resimleriyle dolu Çeşme Dalyanköy’deki yazlık evinde buluştuk, okul anılarını konuştuk. 30 Mart 2022
Ülkü İzmirligil (UAA’59) Tıp doktoru olmak isterken ailesinin telkinleriyle yönünü arkeolojiye çevirmiş Ülkü İzmirligil. Side Antik Kenti başta olmak üzere birçok kazıya katılarak, geçmişin izlerinin bugüne taşınmasında rol oynamış. Şimdi emeklilik günlerinin tadını çıkarıyor ve yoğun temposu nedeniyle ötelemek zorunda kaldığı yurt içi gezilerini gerçekleştiriyor (pandemiden önce). UAA’ya başladığı ilk günler ve oradaki öğretmenler ise dün mezun olmuşçasına hafızasındaki tazeliğini koruyor ve okulun kendisine disiplinli olma, şartlara uyum sağlama, mücadele etme gibi birçok değer kazandırdığını söylüyor. 28 Mart 2022
Güngör Orhon Pura (ACI’47) İzmir Amerikan Koleji öğrencimiz Deniz Bajin, yazdığı 4 ayrı makaleyle dünyanın en saygın üniversitelerinden olan Pomona College'a tam burslu erken kabul aldı. Öğrencimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 26 Mart 2022
Sezer Birsel Birkan (ACI’55) İzmir Amerikan Kolejinden 1955 yılında mezun olan Sezer Birsel Birkan, hukuk tahsilinin ardından mesleğini bir süre yaptıktan sonra İngilizce öğretmeni olarak çalışmış. Kendi köklü ve renkli aile hikâyesini kaleme aldığı “Üç Evlerin Öyküsü” kitabının da yazarı olan Birkan’dan tadına doyum olmayacak Kolej anılarını dinledik. 25 Mart 2022
Neşe Yörük Kınay (UAA’62) Üsküdar Amerikan Lisesi mezunu Nazlı Nalbantoğlu, Connect okurları için, okuldaşı olan ve “abla” diye hitap ettiği Neşe Yörük Kınay ile sıcacık ve samimi bir söyleşi yaptı. Kınay, kendisiyle yapılan bu söyleşide, hem Üsküdar Amerikan’ın o yıllardaki görünümünü hem de UAA’lı olmanın kendisine sağladığı avantajları anlatıyor. 24 Mart 2022
AYŞE MAYDA (ACI’37) Türkiye’nin ilk kadın ortodontisti Ayşe Mayda, 104 yaşına rağmen berrak hafızasıyla bizlerle kolej anılarını paylaşıyor. Yaşam enerjisini ise eski fotoğraflardan ve güne, yapılacak işler listesiyle başlamaktan alıyor. 23 Mart 2022
Yıldız Tınas İzmiroğlu (ACI’46) Yıldız Tınas İzmiroğlu (ACI’46) Okul, hayata uyumlu yetiştiriyor… 22 Mart 2022
Seçkin Selvi (UAA’57) Dile kolay, tam 168 kitabın dilimize kazandırılmasında onun emeği var. “168 kitap okuyana aydın diyorlar bu memlekette,” diyor Seçkin Selvi, biraz müstehzi bir şekilde. Edebiyat çevirilerinin niteliğini belirleyen temel unsurunsa, çevirmenin yazar kumaşına sahip olup olmamasından kaynaklandığını söylüyor. 21 Mart 2022
Dr. Emel Akaltın ÜAL’48 Dr. Emel Akaltın ÜAL’48 Beyaz önlük tutkusu Emel Akaltın, Türkiye’nin ilk kadın jinekologlarından… Buluşma’ya başta Miss. Martin olmak üzere efsanevi öğretmenlerini, Üsküdar Amerikan’ı, Ankara Tıp Fakültesi’ni ve kadın doğum uzmanı olmasının hikâyesini anlattı. 20 Mart 2022
Turhan Uygur(TAC’45) TURHAN UYGUR (TAC’45) TAC’nin çınarı, Atatürk’ün büyük hayranı, Türk tarımının öncülerindendi... 19 Mart 2022
Aylin Başakın (ACI’83) İzmir Amerikan Koleji (ACI) Yetişenler Derneği’nin yeni başkanı Aylin Başakın, 2020 yılı itibarıyla bayrağı, dernekte omuz omuza çalıştığı Sevin Oran’dan devralarak göreve başladı. Yetişenler Derneği’nde yıllardır gönüllü olarak görev alan Başakın, önümüzdeki döneme ilişkin çalışmalar hakkında Connect’in sorularını yanıtladı… 18 Mart 2022
Saadet Timur Üsküdar Amerikan Lisesinde uzun yıllar Türkçe ve Edebiyat öğretmeni olarak görev yapan Saadet Timur, ölümünün üzerinden yıllar geçmesine rağmen (1985) unutulmayan isimlerden biri. Öğrencilerinden Ayşegül Günkut Yüksel, sevgili öğretmeni Saadet Timur'u anlatıyor. 17 Mart 2022
Mehmet Özel (TAC’90) Tarsus Amerikan Koleji Mezunlar Derneğinin yeni başkanı seçilen Mehmet Özel, okulunun kendisi için anlamının büyük olduğunu, TAC’lileri ise ikinci ailesi olarak gördüğünü söylüyor ve TAC’ye hizmet etmekten duyduğu mutluluğu bizlerle paylaşıyor. 16 Mart 2022
Defne Pektaşdan Ersözlü (ACI’91) Yeni bir dünya oluşurken, hayatta bir çocuğa verebileceğiniz en büyük zenginlik geleneksel olan, güçlü bağlar ve güzel arkadaşlıklarla dolu bir eğitim. Üç nesil boyunca bunun paylaşılması ise paha biçilmez... 16 Mart 2022
Berna Altan Yüzbaş (UAA’93) Anneannesinden, annesinden ve kendisinden sonra kızı da Üsküdar Amerikan Lisesi mezunu olan Berna Altan Yüzbaş, UAA’daki geleneğin nesiller arasındaki farklılıkları ortadan kaldırarak mezunlarının ortak bir dil, üslup ve bakış açısıyla dünyaya bakmalarına aracılık ettiğine dikkat çekiyor. 15 Mart 2022
Begüm Üçer Dilmen (ACI’77) İzmir Amerikan Kolejinden mezun olduktan ve yüksek öğrenimini tamamladıktan sonra profesyonel hayata atılan, orada edindiği tecrübeyi Sağlık ve Eğitim Vakfına taşıyan Begüm Üçer Dilmen, tüm mezunların gerek SEV’e, gerekse okullara katkı sunabileceğini söylüyor. 14 Mart 2022
Didem Kaper (ACI’91) Annesi, anneannesi ve kendisi gibi kızı da İzmir Amerikan Koleji’ne giden Didem Karer, okulun kendileri için taşıdığı önemi Connect okurları için kaleme aldı. 12 Mart 2022
Sevin Oran (ACI’56) İzmir Amerikan Koleji Yetişenler Derneği’nde 45 yıldır görev alan ve 17 yıldır da Başkanlık görevini yürüten Sevin Oran’a dernek yönetimi tarafından Onursal Başkanlık unvanı verildi. 10 Mart 2022
Atamalar MEHMET T. NANE (TAC’84) Dünya havacılığında bir ilk... Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane, Haziran 2022 itibarıyla göreve başlamak üzere Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Yönetim Kurulu Başkanı seçildi. IATA’nın 77. Yıllık Genel Kurul Toplantısı’nda Yönetim Kurulu Başkanı seçilen Nane, Birliğin ilk Türk başkanı olarak görevi bir yıl boyunca yürütecek. 28 Şubat 2022
Pelin Ekinci Kaya (Uaa’93) Üsküdar Amerikan Lisesinin ardından Bilkent Üniversitesinde Uluslararası İlişkiler Bölümünde eğitim gören Pelin Ekinci Kaya, diplomat olmayı arzularken sinemanın cazibesine kapılıp, kendine bambaşka meslek seçen bir isim. 26 Şubat 2022
Sinem Sandıkçı Gökçen (TAC’96) Sinem Sandıkçı Gökçen, L’Oréal Türkiye’nin Ülke Genel Müdürü olarak atandı. Tarsus Amerikan Kolejnin ardından Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesinden mezun olan Gökçen, 2000 yılından bu yana L’Oréal Türkiye’nin çeşitli departmanlarında farklı görevler üstlendi. 25 Şubat 2022
Mehmet Buldurgan (TAC’69 Ortaokul) Girişimci ekosistemi Türkiye’nin geleceğini belirleyebilir Yıllarca Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde üst düzey yöneticilik yapan Mehmet Buldurgan, Melek Yatırımcılık konusunda lisans alan ilk sekiz kişiden biri. Ortaklarıyla birlikte kurduğu ŞirketOrtağım Melek Yatırımcı Ağı ile başta gençlerİN YAPTIKLARI olmak üzere, birçok girişime maddi destek verip, tecrübe aktarımında bulunarak hayallerini gerçek kılmasını sağlıyor.... 24 Şubat 2022
Arın Özkula (UAA’02) - Enis Hulli (ACI’09) Beşinci yılda 5 çarpan hedefine ulaştılar Start-up’lara destek veren, girişimcileri yatırımcılarla buluşturan Arın Özkula ve Enis Hulli, bugüne kadar beş yatırım yaptıklarını, yıl sonuna kadar bu sayıyı sekize çıkarmayı planladıklarını belirterek, 500 Istanbul’un ilk fonunun dolar bazında yıllık yüzde 46 net geri dönüşle, henüz 5’inci yılında 5 çarpan hedefine ulaştığını söylüyor. 24 Şubat 2022
Gizem Moral Kunter (ACI’93) Bir işi bir kişi yapabiliyorsa, herkes yapabilir! 22 yıllık kurumsal iş tecrübesini yeni bir alan olarak değerlendirdiği girişimciliğe taşıyan Gizem Moral, bir hayalin gerçek kılınmasında en büyük engelin kişinin kendisi olduğuna vurgu yaparak, kendine ve gençlere sık sık şu cümleyi tekrarladığını söylüyor: “Başarısız olmadan denedim diyemezsiniz, denemeden de başarılı olmanızın imkânı yok.” 23 Şubat 2022
Özüm İlter Demirci (ACI’99) Ege Genç İş İnsanları Derneği bünyesinde faaliyet gösteren EGİAD Melekleri Yatırım Ağı aracılığıyla girişimcilere destek veren Özüm İlter Demirci, İzmir Amerikan Kolejindeki çeşitli kulüplerin gençler için büyük bir avantaj olduğunu vurgulayarak, “Yola erken koyulmak, girişimci ruh taşıyan tüm bireylerin elindeki en büyük koz olacaktır” diyor. 22 Şubat 2022
Sadık Gençoğlan (Tac’03) TAC’den 2003 yılında mezun olan Sadık Gençoğlu, üniversite eğitimine önce Université Paris-Sorbonne’da başladı. 21 Şubat 2022
Türker Oğuz (TAC’91) Girişimcilik sonrası “profesyonel yatırımcı” olmaya karar verip bu işe büyük bir ciddiyetle yaklaşarak 2014 yılında Venture ScIence firmasını kuran ve yedi yıllık zaman zarfında, 30 civarında yatırım yapan Türker Oğuz, sadece kâra değil, dünyaya ve insanlığa fayda sağlayacak alanlara odaklandıklarını söylüyor. 21 Şubat 2022
Namık Kural (TAC’76) Kendisi gibi yatırımcılarla bir araya gelerek TRAngels’ı kuran ve melek yatırımcı ağı oluşturan Namık Kural, bu alana yönelme nedenini şu sözlerle açıklıyor: “Hayatınıza o kadar güzel şeyler katılıyor ki, hiç bilmediğiniz konularda, birinci elden pırlanta gibi beyinlerden çıkan fikirleri dinliyorsunuz.” 20 Şubat 2022
Sırma Süren (UAA’02) Sırma Süren (UAA’02), geride bıraktığımız yılın Haziran ayında “Head of Communications” pozisyonuyla Google Türkiye ofisine transfer oldu. 19 Şubat 2022
Meryem Birsöz (TAC’03) Evcil hayvanlar ve onların sahipleri için Moshiqa markasını yaratan Meryem Birsöz (TAC’03), Warner Bros. Studios tarafından üretilen Wonder Woman 1984 filmi için lüks moda ortağı seçildi. 18 Şubat 2022
Aslı Altınışık (UAA’12) Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı’nda Proje Uzmanı olan Aslı Altınışık, hazırladıkları “Covid-19 Salgınının Türkiye’de Faaliyet Gösteren Sivil Toplum Kuruluşlarına Etkisi Anketi” sonuçlarını değerlendirdi. 17 Şubat 2022
A. Murat Kavrar (TAC’92) DHL Freight Türkiye Genel Müdürü A. Murat Kavrar, Covid-19 salgını sırasında önemi bir kez daha gözler önüne serilen lojistik sektörünü Connect okurları için değerlendirdi. 16 Şubat 2022
Özlem Salur (UAA’81) Getir İnsan Departmanı Direktörü Özlem Salur, salgın döneminde alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini, bu süreçte ticari kaygılardan ziyade insanlara fayda sağlayabilme sorumluluğuyla adım attıklarını belirtiyor. 15 Şubat 2022
Efe Kart (TAC’13) Pandemiyle tüm dünyanın, Türkiye’de de Hayat Eve Sığar aplikasyonuyla birçoğumuzun tanıştığı Temas Takip Uygulamalarını, bugünlerde kamu, belediyeler ve özel şirketlere sunmaya başlayan Geodo Teknoloji’nin ortaklarından Efe Kart’a soruyoruz. 14 Şubat 2022
Kaan Bilecik (UAA’09) Kaan Bilecik, geçen yılın Temmuz ayında, İndeks Bilgisayar'ın Satış ve İş Geliştirme Direktörü oldu. 13 Şubat 2022
Cahit Erdoğan (TAC’92) Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan, pandemi sürecinde aldıkları önlemleri, yeni normallerle birlikte gerçekleştirdiklerini ve dijital bankacılığın önemini değerlendirdi. 12 Şubat 2022
Kerem Macit (TAC’05) / Hande Macit (TAC’10) Kerem ve Hande Macit, günümüzde birçok gencin hayalini gerçekleştiren iki kardeş. Luwia markası altında ürettikleri el yapımı yoğurdu, Hollandalıların damak zevkine sunan Macit kardeşler, kaybolmuş bir tadı ve zanaatı geri getirmeyi amaçladıklarını belirtiyorlar. 11 Şubat 2022
Refik Kutluer (TAC’74) Birkaç yıl önce Tarsus’ta küçük bir evde olağan dışı güvenlik önlemleriyle bir yıl kadar süren kazılardan sonra hâlen hiçbir açıklama yapılmaması olayın gizemini korurken, konu üzerine 2000 yılı aşan tarihî bir perspektiften adeta dedektiflik öyküsü kaleme alan Refik Kutluer’in AncIent OrIgIns dergisinde yayınlanan ve kısa sürede en çok okunanlar arasına giren makalesi Dan Brown romanlarını aratmıyor. 06 Şubat 2022
Nilgün Arıt (UAA’67) Uzun yıllar ilaç sektöründe üst düzey yöneticilik yaptıktan sonra Maya kültürüne gönül veren, bu kültürle ilgili kitaplar çevirip yazan, geçirdiği inisiyasyonların ardından “kırmızı kemer” ile Maya Şamanı olan Nilgün Arıt, günümüz insanının bu kadim bilgeliğe her zamankinden daha fazla ihtiyacı olduğuna inanıyor. 05 Şubat 2022
Mezun Kitaplığı Amerikan kolejlerinden farklı dönemlerde mezun olanlar, bilgi birikimlerini, tecrübelerini, hayal güçlerinde canlandırdıklarını yazarak paylaşmaya devam ediyorlar. geride bıraktığımız aylar içinde mezunlarımızın okurlarla buluşturduğu kitapları bir araya getirdik. 04 Şubat 2022
Mehmet Gür (TAO’66 / TAC’69) Bundan iki yıl önce (2019) çıkardığı otobiyografi kitabı “Yol”dan ilham alarak söz yazarlığına başlayan Mehmet Gür, içinde 12 şarkının bulunduğu bir albüm çıkardı: “The Path”. Albümün tanıtımının yapıldığı www.thepathalbum.com sitesinde bir yazı kaleme alan Gür, Yol kitabındaki kişilerden, olaylardan ve yerlerden etkilenerek söz yazarlığına başladığını belirterek, şunları söylüyor: “Şarkı yapmak, hiç şüphesiz müzik bilgisi ve şarkı sözü yazma becerisi gerektirir. 04 Şubat 2022
Lisya Konfino Tavaşi (UAA’99) Seza Ünal Özeren (ACI’01) Lisya Konfino Tavaşi ve Seza Ünal Özeren, eğitimlerini farklı illerde ve ülkelerde tamamlamış, kariyerlerini de farklı alanlarda yapmış iki kadın. Onları bir araya getiren temel unsur ise sanata olan tutkuları ve hayata aynı köklü değerlerin ışığında bakmaları. 03 Şubat 2022
Gamze Olgun (TAC’88) Akademide aldığı ressamlık eğitiminin çok farklı bir alanda da değerlendirilebileceğini düşünerek rengârenk pastalar ve kurabiyeler yapan Gamze Olgun, açtığı Youtube kanalıyla “pastacılık sanatının” inceliklerini takipçileriyle paylaşıyor. 01 Şubat 2022
Elvan Özkavruk Adanır (ACI’85) Kahvenin birçok coğrafyadan farklı olarak bu topraklarda kültürel bir unsur olduğu muhakkak. evlilik arifesinde neredeyse başrol üstlenecek kadar değer verilen, derin soHbetlere eşlik eden kahve, bu kez de ACI mezunu ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölüm Başkanı Elvan Özkavruk Adanır’ın çalışmalarıyla sanatsal bir obje olarak karşımıza çıkıyor. 31 Ocak 2022
Ali Kabaş (TAC’76) Özgürlük ve tutku. İki kuvvetli duygu. Sevgili Ali Kabaş bu duyguları sanatına yansıtıyor. Uçarak fotoğraflayan Kabaş, GAIN TV ile birlikte “Uçan Dedektif” serisini yarattı. “Kısa Sorular, Kısa Cevaplar” köşemizde kendisine bu çalışmasını ve yaptıklarının insanların doğayla ilgili bilinçlenmesindeki etkisini konuştuk. 30 Ocak 2022
Gülin Üstün (ACI’86) Kariyerine önce reklamcılıkla başlayan, ardından film yapımcılığına yönelen Gülin Üstün, İstanbul Kültür Sanat Vakfının çatısı altında düzenlenen Köprüde Buluşmalar etkinliğinin gerçekleşmesine sağladığı katkı nedeniyle Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivalinde Başarı Ödülü aldı. 29 Ocak 2022
Elif Yonat Toğay (UAA’87) Çocuklar için bilimi, doğayı, hayvanları ve dostluğu konu alan eserler üreten Elif Yonat Toğay, minik okurlarına bu kez de “En Havalı Kaka Benimki” ve “Dodi Dişdostu” adlı kitaplarla sesleniyor. 26 Ocak 2022
Zümrüt Bozkurt (UAA’99) Turizm sektöründe yurt içinde ve yurt dışında çalıştıktan sonra içinde var olan sanata yönelen Zümrüt Bozkurt, kardeşiyle birlikte oluşturduğu BozMural markasıyla, iç mekânların duvarlarını renklendiriyor. 25 Ocak 2022
Fırat Yücel (ACI’97) İFSAK’ın 2020 Yılı Sinema Ödülü, Altyazı sinema dergisine verildi... Derginin hayat bulup 20 yıldır bağımsız olarak yoluna devam etmesini sağlayanlar arasında 1997 mezunu iki ACI’lı, Fırat Yücel ve Enis Köstepen de var. Kazanılan ödül nedeniyle sorularımızı yönelttiğimiz Yücel, Altyazı’nın bunca yıl ayakta kalmasının en önemli sebebinin kolektif üretimle oluşturulması olduğunu belirtiyor. 24 Ocak 2022
Halim Ercan (ACI’99) Oyuncu Halim Ercan, pandemi nedeniyle kültür ve sanat camiasının yaşadığı sorunlara bir nebze olsun derman olabilmek amacıyla Sahneport’u hayata geçirdi. Türkiye’nin ilk dijital kültür sanat merkezi olan bu platform, tiyatrodan konsere, sinema filmlerinden sergilere kadar birçok etkinliği sanal ortama taşıyor. 23 Ocak 2022
UAA’64’lü olmak… Üsküdar Amerikan Lisesi’nden mezun olmalarının üzerinden yarım yüzyıldan fazla zaman geçmesine rağmen birbirlerinden kopmayan ’64 sınıfı, hem okul ruhunu yaşatıyor hem de toplumsal sorumluluk projeleri üretiyorlar. 06 Ocak 2022
Serhan Antalyalı (TAC’83) Dr. Serhan Antalyalı, Rotary Kulübü’nde önemli görevler üstlenmeyi sürdürüyor. 2020-2021 yıllarında Rotary 2430’un Bölge Federasyon Başkanlığı’nı yapacak olan Antalyalı, birçok mezunun gerek iş, gerekse sosyal hayatta başarılı olmasını TAC’de aldıkları eğitime bağlıyor. 05 Ocak 2022
McCain’in Hatırası Tarsus’ta Yaşayacak McCain’in Hatırası Tarsus’ta Yaşayacak 03 Ocak 2022
ACI’00 Sınıfından Arkadaşlarının Anısına Burs ACI’00 Sınıfından Arkadaşlarının Anısına Burs 02 Ocak 2022
Gelenekten Geleceğe Bağış programlarımız desteklerinizle büyüyor İzmir Amerikan Koleji öğrencimiz Deniz Bajin, yazdığı 4 ayrı makaleyle dünyanın en saygın üniversitelerinden olan Pomona College'a tam burslu erken kabul aldı. Öğrencimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 01 Ocak 2022
SEV 50. Yıl Bursu SEV 50. Yıl Bursu 50 yıl için 50 hayata dokunmak 31 Aralık 2021
Diana Deniz Noonan (ACI’78) Diana Deniz Noonan (ACI’78) Çocukları yarınlara hazırlayan 78’liler 29 Aralık 2021
SEV’den Minnettarlık İfadesi Üsküdar Amerikan Lisesi, İzmir, Tarsus ve SEV Amerikan Kolejleri, SEV İlköğretim Kurumları ve Redhouse Kidz’in bağlı olduğu SEV, tüm dünyanın olağanüstü bir dönemden geçtiği koronavirüs pandemisinde kutlanacak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda, bir proje hayata geçirdi. Koronavirüs sürecinde gece gündüz demeden büyük bir özveriyle çalışmaya devam eden sağlık çalışanları ile çocuklarına teşekkür etmek ve moral vermek amacıyla 10 bin kitap armağan etti. 27 Aralık 2021
Gelenekten Geleceğe Destek Gelenekten Geleceğe Destek Bağış 26 Aralık 2021
Ayhan Sicimoğlu (TAC’70) Ayhan Sicimoğlu (TAC’70) Hastalarına duyurulur 23 Aralık 2021
MEZUN SINIFI BURSLARI Mezunlarımızın dönem arkadaşlarıyla bir araya gelerek oluşturdukları Mezun Sınıfı Bursları, 2019 yılında ciddi bir artış gösterdi. Dokuz yeni sınıf bursuyla mezunlar, Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın 2019-20 eğitim ve öğretim yılında 47.4 milyon liraya ulaşan toplam burs tutarındaki ağırlıklarını hissettirmeye başladılar. 09 Aralık 2021
x
Sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Detaylı bilgi. Tamam